Foto: Kylie Jenner, Instagram
Foto van Eva Jinek

Dit is waarom we Kylie Jenner niet moeten onderschatten

Ze is jong, beroemd, ambitieus, moeder en bíjna miljardair. Sterker nog, volgens Forbes wordt Kylie Jenner de jongste selfmade miljardair óóit. En daar kun je alleen maar respect voor hebben.

Je hebt de social media cookies niet geaccepteerd.

Om bovenstaande inhoud te bekijken moet je de social media cookies accepteren. Hierdoor kan je social media berichten zien, delen en erop reageren.

Wijzig cookie instellingen

De 20-jarige, die ‘tussen neus en lippen door’ moeder werd in februari, heeft in totaal voor $630 miljoen aan make-up verkocht, waarvan $330 miljoen alleen in 2017. Forbes schat de waarde van haar bedrijf op $800 miljoen. Maar wat dit verhaal zo mogelijk nóg indrukwekkender maakt is dat Kylie voor de volle 100 procent eigenaar is van haar bedrijf. Zo, en nu jij.

Natuurlijk harkt Kylie ook nog een aardig zakcentje binnen met de televisieprogramma’s Keeping up with the Kardashians en Life of Kylie, en dan zijn er nog de succesvolle samenwerkingen met merken zoals Puma en PacSun.

Wat Kim Kardashian deed voor de bil, doet Kylie Jenner voor de lippen

Natalie Robehmed, Forbes

De jongste miljardair ooit?

Tel alles bij elkaar op en dan kom je op ongeveer $900 miljoen dollar. Dat maakt Kylie de jongste persoon op de Forbes-lijst van rijke ‘selfmade’ vrouwen.  En als haar bedrijf op dit tempo doorgroeit, is Kylie binnen no time de jongste miljardair ooit. Man of vrouw.

De huidige recordhouder is Mark Zuckerberg die op 23-jarige leeftijd miljardair werd, dankzij Facebook. Aangezien Kylie in augustus 21 wordt, is de schatting van Forbes wat ons betreft redelijk betrouwbaar. Die lippenstiftjes doen het dus lang zo slecht nog niet.

Schrijver en comedian Fabrizio Goldstein, beter bekend als The Fat Jewish, vond het toch een beetje jammer dat Kylie de één miljard nog niet heeft gehaald. Hij startte daarom een ludieke crowdfund-actie om de celeb met de laatste 100 miljoen te helpen.

Je hebt de social media cookies niet geaccepteerd.

Om bovenstaande inhoud te bekijken moet je de social media cookies accepteren. Hierdoor kan je social media berichten zien, delen en erop reageren.

Wijzig cookie instellingen

Zélf de beste reclame

Wat Kylie er zelf aan tijd en moeite in stopt? Dat gaat voornamelijk zitten in de promotie via haar social media-kanalen. Dagelijks post ze foto’s en video’s op Instagram en Snapchat, waarop ze voornamelijk zelf te zien is met een getuite mond die gehuld gaat in één van haar lipsticks.

En met 110 miljoen volgers op Instagram gaat dat snel. Daarnaast heeft het bedrijf eigenlijk maar zeven vaste mensen in dienst. De verpakking en verkoop gebeurt via externe bedrijven. Dit alles zorgt er volgens Forbes voor dat Kylie de meeste dollars in haar eigen zak kan steken.

Wij zijn toch behoorlijk onder de indruk van wat deze jonge lip kit-koningin heeft gepresteerd. Ben je benieuwd naar het artikel van Forbes? Lees het via de link hieronder.

Bron: 
Forbes