Surge Underwear
Foto van Eva Jinek

Hoog tijd voor een ondergoedreclame met échte mannenlijven, vinden deze modellen

Handjes op elkaar voor deze mannen! Want zij laten zien dat je geen perfect gespierde schouders en een keiharde sixpack nodig hebt voor een fantastische ondergoedreclame.

Bij vrouwenkleding is er steeds meer ruimte en aandacht voor plussize-modellen, maar waar zijn de mannen gebleven? Dat vroeg brand director Austin Armacost zich af.

Surge Underwear heeft daarom elf mannen in allerlei soorten en maten opgetrommeld voor een gloednieuwe campagne. Met deze campagne hopen ze de traditionele opvattingen over mannelijke schoonheid in de mode-industrie inclusiever en positiever te maken. En director Armacost - voormalig Big Brother-ster - schittert zelf óók in de campagne.

Een uitgesproken boodschap

Niet alleen kregen de modellen de kans om in hun ondergoed te shinen op het wereldwijde web, maar daarnaast werden ze ook ondervraagd over hun zelfbeeld en of dat wordt beïnvloed door sociale media. Dit zijn de meest opvallende reacties:

1. Austin Armacost

"Het is jammer dat met de enorme toename van het gebruik van apps zoals FaceTune en Snapchat, het beeld op sociale media steeds minder authentiek wordt. Dit maakt de schoonheidsnorm nog minder realistisch en haalbaar.”

Je hebt de social media cookies niet geaccepteerd.

Om bovenstaande inhoud te bekijken moet je de social media cookies accepteren. Hierdoor kan je social media berichten zien, delen en erop reageren.

Wijzig cookie instellingen

2. Dexter Montgomery

"Ik haatte hoe ik eruit zag, maar door deze campagne accepteer ik mijn lichaam veel meer!"

Je hebt de social media cookies niet geaccepteerd.

Om bovenstaande inhoud te bekijken moet je de social media cookies accepteren. Hierdoor kan je social media berichten zien, delen en erop reageren.

Wijzig cookie instellingen

3. Daniel Leo Stanley

"Over het algemeen is er een hoge druk om af te vallen en om fit te zijn. Ik probeer dat zoveel mogelijk te negeren en de natuurlijke grootte en vorm van mijn lichaam te accepteren. Dat we onszelf constant vergelijken met anderen is aan de orde van de dag, maar met zo'n hoge snelheid is het ongezond."

Je hebt de social media cookies niet geaccepteerd.

Om bovenstaande inhoud te bekijken moet je de social media cookies accepteren. Hierdoor kan je social media berichten zien, delen en erop reageren.

Wijzig cookie instellingen

Vertekend zelfbeeld

En deze campagne is meer dan nodig want volgens onderzoek van het merk kampt één op de tien mannen in het Verenigd Koninkrijk met 'spierdysmofie'. Dit zal je misschien niet heel veel zeggen, maar het gaat hier om een angststoornis waarbij mensen een zeer onrealistisch zelfbeeld hebben.

Deze mannen zien zichzelf als klein en slap, terwijl ze in werkelijkheid afgetrainde lichamen hebben. Dit kan tot flink wat psychologische problemen leiden, zoals depressie, overmatig gebruik van steroïde en zelfs tot zelfmoord.

Je hebt de social media cookies niet geaccepteerd.

Om bovenstaande inhoud te bekijken moet je de social media cookies accepteren. Hierdoor kan je social media berichten zien, delen en erop reageren.

Wijzig cookie instellingen

Inclusiever schoonheidsideaal

Armacost hoopt dat de campagne zal bijdragen aan het aanpakken van die ‘onbereikbare schoonheidsnorm’ die door veel merken wordt gehanteerd. Want laten we nou eerlijk zijn, hoeveel mannen hebben nou echt dat compleet afgetrainde lichaam?

"We willen dat er voor iedereen een plekje is: mannen met spieren, magere mannen, grotere mannen en transgenders. Iedereen moet zich sexy en zelfverzekerd kunnen voelen als ze ons merk dragen. Elke persoon is mooi en dit moet meer worden gevierd.”

Applausje voor deze heerlijke mannen! We want more!

Bron: 
Attitude